Pressemeddelelse Ølstykke 14. december 2017

Ændringer i den sportslige ledelse af HØJ Elite venter forude
Fra den kommende håndboldsæson vil der ske ændringer i den sportslige ledelse af HØJ Elitehåndbold, da den nuværende sportschef Henrik Kjeldsen stopper.
”Jeg har haft nogle spændende og udfordrende år i HØJ Elite og været glad for samarbejdet med bestyrelsen, men nu føler jeg, det er tid til at søge nye rammer og udfordringer ved at komme videre til andre opgaver”, fortæller Henrik Kjeldsen, der har været i HØJ Elite siden foråret 2015.

I de sæsoner, hvor Kjeldsen har været sportschef, har HØJ Elites 1. divisionshold haft tilfredsstillende sportslige resultater, idet holdet blev placeret som nr. 8 i 2015-16 og nr. 7 i 2016-17 med det hidtil højeste pointtal i klubbens historie.

”Vi har været glade for Henriks indsats i klubben, han har arbejdet loyalt og er trådt til, også når der skulle løses svære opgaver”, siger Lars Vinther, der er direktør i HØJ Elite. ”Men alting har sin tid, og vi bakker helt op om Henriks beslutning og ønsker ham held & lykke videre frem”, slutter Lars Vinther af.

HØJ Elites bestyrelse vil hen over julen beslutte, hvordan de sportslige ledelsesmæssige opgaver skal varetages fremadrettet under hensyn til Henrik Kjeldsens afgang med udgangen af sæsonen. I den indeværende sæson vil direktionen sammen med cheftræner Jesper Fredin tage over på hovedparten af de sportslige opgaver, herunder omkring spillertruppen for den kommende sæson.

Yderligere information kan fås hos:

Direktør Lars Vinther, mobil 20977930
Sportschef Henrik Kjeldsen, mobil 42169358